Easiest Way to Prepare Appetizing Langtidshævede boller (brød) - Rimmers Køkken

Langtidshævede boller (brød) - Rimmers Køkken. Vi har et køkken der passer lige til dig. Køkkener i alle prisklasser Sammen kan vi skabe drømmekøkkenet. Se mulighederne for et færdigt HTH-køkken.

Langtidshævede boller (brød) - Rimmers Køkken Langtidshævede boller (brød) - Rimmers Køkken Med en røremaskine går det ufatteligt hurtigt at lave en dej aftenen før brødet skal bages. Det kan godt virke lidt uoverkommeligt på det tidspunkt af dagen, men når skålen er sat til hævning viser det sig, at det jo ingen tid tog. Der er intet bedre en friskbagte koldhævede boller til morgenmaden. You can have Langtidshævede boller (brød) - Rimmers Køkken using 7 ingredients and 7 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Langtidshævede boller (brød) - Rimmers Køkken

  1. It's 10 g of gær.
  2. It's 8 of dl vand.
  3. You need 300 g of grovmel, her fra Mejnerts Mølle.
  4. You need 700 g of sigtet hvedemel, her fra Mejnerts Mølle.
  5. It's 15 g of salt.
  6. It's 2 of tsk sukker.
  7. Prepare of ca 1/4 dl olivenolie.

Lav dejen aftenen før, lad den hæve natten over og forkæl familie eller venner med friskbagt morgenbrød. Dejen skal hæve i køleskabet natten over. Fra stort set aldrig at bage brød, er jeg blevet typen, der bager op til flere gange om ugen. Ændringen er et direkte resultat af, at jeg har opdaget, hvor nemt det er at bage koldhævede boller! Det inkluderer nemlig hverken dejfingre, en hulens masse mel på bord og tøj, æltning og planlægning.

Langtidshævede boller (brød) - Rimmers Køkken instructions

  1. Opløs gæren i vandet og begynd lidt efter lidt at tilsætte melet. Brug gerne røremaskine og dejkrog.
  2. Når ca det halve af melet er i skålen, tilsæt da salt, sukker og olivenolie. Tilsæt nu resten af melet og sørg for at dejen samler sig helt.
  3. Lad dejen stå i 10 min og giv nu dejen endnu en æltning i røremaskinen på ca 5 min ved høj hastighed. Dejen er færdig, når den begynder at 'dunke' op mod siderne af skålen.
  4. Jeg trækker en stor frysepose hen over min skål, for på den måde at tildække og undgå den kravler hen over kanten i løbet af natten.
  5. Jeg forsøger altid at finde det køligste sted i huset, kældergulvet fx, i stedet for køleskabet. Grunden er, at en koldthævet dej gerne må op i temperatur, før den bages (16-18 grader) og kommer den ud fra 5 grader, tager det alligevel noget tid.
  6. Hæld dejen ud på en melet bordplade og skær nu med én af de små hårde dejskrabere dejen ud i stykker til boller, som lægges på en bageplade.
  7. Bag bollerne i ca 15 min ved 225 grader. Kan din ovn holde til det, så smid en halv kop vand ind i bunden af ovnen for at skabe noget damp i starten. Der findes også nogle andre damp-tricks, som du kan høre om her: Find evt bagekurset.dk's videoer. Her er det om damp og brød... www.youtube.com/watch?v=q8pZx4QDjmY.

Jeg har forsøgt mig med surdej. Det fungerede - det gav fantastisk brød. Jeg har ikke surdej i køleskabet mere, og det er på grund af denne disse. De skal ikke æltes - du skal faktisk på intet tidspunkt have fingrene i dejen. De skal bare smækkes sammen om aftenen og have lov til at hæve på køl natten over, og.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Recipe: Tasty Æble/rønnebærmarmelade

Recipe: Yummy Rugbrød chip eller rug knækbrød

Recipe: Appetizing Boller med abrikos