Recipe: Perfect Knækbrød med chia frø

Knækbrød med chia frø. Hjemmelavede sprøde knækbrød med kerner, frø og fiber. Knækbrødene er gluten- og æggefri, samt FODMAP-venlig. Smør blandingen tyndt ud på en bageplade belagt med bagepapir.

Knækbrød med chia frø Opskriften er udviklet af Maria Agerup. Lækkert chia knækbrød, der er tyndt og sprødt. En rigtig god snack eller som underlag for dit favorit pålæg. You can have Knækbrød med chia frø using 9 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Knækbrød med chia frø

  1. It's of dl chia frø.
  2. You need of dl solsikkekerner.
  3. It's of dl græskarkerner.
  4. You need of tsk sydesalt.
  5. It's of dl grovvalsede havregryn - hvis glutenfri så tjek hvad du køber!.
  6. You need of hørfrø.
  7. Prepare of dl vand.
  8. It's of dl rugmel - eller fuldkornsspelt, hvis glutenfri, så brug boghvedemel.
  9. You need of olivenolie.

Jeg er efterhånden landet på denne version, inspirationen er hentet fra Madbandittens chia-knækbrød. Idag skal jeg mødes med et par venner og jeg skal have knækbrød med. Hjemmebagt knækbrød smager bare godt, og dette glutenfri knækbrød er mindst ligeså godt. Det er kun lavet af sunde frø og kerner.

Knækbrød med chia frø instructions

  1. Alle ingredienser røres sammen - hvil i ca. 30 min..
  2. Del dejen i 2 eller 3 stykker - og rul hver klump ud mellem 2 stykker bagepapir, så tyndt som muligt. Fjern det øverste stykke bagepapir. Skær med en skarp kniv, dejen i firkanter - du behøver ikke skære igennem - da man blot kan knække dem efterfølgende..
  3. Bag dem i ca. 20 min ved 180 grader - bagetiden afhænger af hvor tyndt de er rullet ud og hvilken mel type du bruger! Afkøl og opbevar i lufttæt dåse..

Det skal fejres, så derfor har jeg eksperimenteret med en opskrift på sunde Chia knækbrød. Resultatet, efter tre mislykkedes forsøg, er blevet helt forrygende - hvis jeg selv skal sige. Har lige været på cambridgeforløb og har fået anbefalet disse knækbrød som snacks, i små mængder selvfølgelig. Ingredienser Hæld alle kerner i en skål sammen med salt. Spred ud på en bageplade med en dejskraber, til dejen.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Recipe: Tasty Æble/rønnebærmarmelade

Recipe: Yummy Rugbrød chip eller rug knækbrød

Recipe: Appetizing Boller med abrikos