Easiest Way to Make Perfect Kærnemælksboller

Kærnemælksboller. Nem opskrift på store og bløde kærnemælksboller. Det er de bedste boller med kærnemælk og så er de perfekte som bamseboller eller fødselsdagsboller. Dette indlæg blev udgivet i Brød og boller, Gærdejs og tagget Boller, de bedste boller, Kærnemælksboller af Hverdagensbedrifter.

Kærnemælksboller Bløde kærnemælksboller som er lette og luftige! Disse boller med kærnemælk og kardemomme er helt fantastisk gode. Sådan nogle vaskeægte fødselsdagsboller, som passer perfekt til et rigtigt. You can cook Kærnemælksboller using 8 ingredients and 2 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Kærnemælksboller

  1. Prepare of gær.
  2. You need of dl kærnemælk.
  3. Prepare of dl vand.
  4. Prepare of sukker.
  5. You need of salt.
  6. You need of æg.
  7. It's of margarine.
  8. Prepare of Hvedemel til dejen slipper skålekanten (jeg måler aldrig af, da sugeevnen er forskellig på melet).

Lad herefter dejen hæve - gerne i en time - du får de lækreste boller! Få den bedste opskrift på lækre boller med kærnemælk her. Og de her skønne kærnemælksboller, som jeg har bagt i dag, er bestemt ingen undtagelse. Præcis som med mit hjemmebagte kærnemælksfranskbrød, så bliver bollerne både bløde og svampede og at.

Kærnemælksboller step by step

  1. Opløs gæren i lunet vand og lunet kærnemælk. Tilsæt æg, margarine, sukker og salt. Kom mel i, indtil dejen slipper kanten. Ælt, gerne på maskine i 7-10 min. Stil dejen til hævning et lunt sted i 1 time..
  2. Vej dejen af, 75 g og form til boller. Sæt dem tæt på en bageplade (20 stk på en plade). Lad dem efterhæve i 45 min, pensle med æg og bag dem ved 190 grader i ca 12 min. Jeg ligger dejen i den ene håndflade og bruger den anden hånd til at forme bollen, så toppen af bollen ligger i min håndflade...

Store, bløde, lækre kærnemælksboller med smør og kardemomme. Uhm hvor er de bare gode. Opløs gæren i lunet vand og lunet kærnemælk. Tilsæt æg, margarine, sukker og salt. Lun kærnemælken under omrøring, så den ikke skiller.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Recipe: Tasty Æble/rønnebærmarmelade

Recipe: Yummy Rugbrød chip eller rug knækbrød

Recipe: Appetizing Boller med abrikos