Recipe: Delicious Valnøddeboller med chia frø

Valnøddeboller med chia frø. Vi har gode tilbud på chiafrø og lynhurtig levering. Et vegetarisk kosthold kan være gunstig for helse hvis du sørger for å møte kroppens ernæringsmessige krav. Chia frø er et komplett protein, slik at de kan bidra til å møte disse behovene.

Valnøddeboller med chia frø Tusindvis af nye billeder af høj kvalitet tilføjes hver dag. Fiberrige valnøddeboller -lækre, faste og velsmagende boller uden gluten og uden mel i traditionel forstand. Jeg er helt tosset med en blød bolle med smør og ost, men jeg blir' bare så farlig oppustet, træt og buttet af hvidt brød. You can have Valnøddeboller med chia frø using 8 ingredients and 5 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Valnøddeboller med chia frø

  1. It's of dl vand.
  2. It's of gær.
  3. It's of dl neutral olie jeg brugte valnød olie.
  4. It's of salt jeg brugte sydesalt.
  5. You need of rugmel.
  6. You need of ca. 600 g hvedemel - jeg brugte ølandshvede.
  7. It's of chia frø.
  8. It's of groft hakket valnødder.

Og det gider jeg ikke lige nu, når jeg snart. Jeg voksede op, min partner Natalie kæmpede med hudproblemer. Efter at have forsøgt mange behandlinger, begyndte hun at undersøge, hvordan hun skiftede sin kost. Næsten umiddelbart efter at have opgivet mejeri, rydde hendes hud op.

Valnøddeboller med chia frø step by step

  1. Kom vand, olie, salt og gær i en skål - opløs gæren tilsæt rugmel og rør godt rundt - lad hvile i 20-30 min. Tilsæt 200 -300 g hvedemel sammen med chia frø og de grofthakket valnødder. Tilsæt nu så meget mel, at dejen slipper men den må ikke være for tør! Ælt grundigt - har du røremaskine kan du med fordel bruge den..
  2. Dæk dejen med et fugtig klæde - jeg lod den hæve i ca. 6 timer ved 14 grader - den skal hæve så den er luftig ca. dobbelt størrelse. Du kan også reducere gæren 12-15 g og lad den hæve i køleskabet natten over eller du kan bruge 50 g gær og lad hæve i ca. 1-2 timer ved stuetemperatur..
  3. Beklæd bageplade med bagepapir - form boller og sæt på pladen. Lad bollerne hæve ca. 30-45 min. Varm ovnen til 250 g. Sæt bollerne i ovnen og bag dem ca. 15-18 min..
  4. Man kan give bollerne et drys durum mel det gør at de bliver lidt mere sprøde man kan også sprøjte lidt vand i ovnrummet - det giver også sprød overflade..
  5. Dette er den oprindelige opskrift..

Når de fleste hører ordet chia i dag, er det de dumme små potteplanter som er formet som en hund eller Homer Simpson. Men sannheten er at de gamle aztekerne, Incans og Mayans ofte brukte chia-frøet for sin medisinske kraft og som en stor energikilde - og de (.). Valnøddeboller - opskrift på hjemmebagte nemme boller med valnødder. Fyldt med cremet grønt feta fyld, som bare smager vildt godt! De er lækre både varme og kolde.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Recipe: Tasty Æble/rønnebærmarmelade

Recipe: Yummy Rugbrød chip eller rug knækbrød

Recipe: Appetizing Boller med abrikos