Recipe: Delicious Rabarber- jordbær -verveinne syltetøj

Rabarber- jordbær -verveinne syltetøj. Lækker Jordbær/rabarber syltetøj, som er meget nem at lave og smager så englene synger. Helt sikkert en opskrift der bare skal prøves! Og at syltetøj er en variant af marmelade, der indeholder tydelige frugter og hvor konsistensen af selve syltetøjet er mere flydende.

Rabarber- jordbær -verveinne syltetøj Jeg plejer at lave en omgang omkring midsommer når. Det skulle faktisk være lov, at hvis det regner og er gråvejr skal vi spise hjemmebagt knækbrød med hjemmelavet jordbær-rabarber syltetøj på. Dette syltetøj er med jordbær og rabarber. You can have Rabarber- jordbær -verveinne syltetøj using 6 ingredients and 2 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Rabarber- jordbær -verveinne syltetøj

  1. It's of vinrabarber.
  2. Prepare of jordbær.
  3. Prepare of grene verveinne.
  4. Prepare of stang vanilje.
  5. It's of sukker.
  6. It's of Saft af 1/2 citron.

Hvis ikke jeg har nok jordbær, når jeg skal lave syltetøj, kommer jeg gerne hindbær i også. I løbet af sommeren fryser jeg derfor hindbær ned blandt andet til dette formål. Det smager godt, og så får syltetøjet en lidt mere rød farve. Hvis man ikke vil have sit.

Rabarber- jordbær -verveinne syltetøj step by step

  1. Skyl rabarber og jordbær og skær dem i passende stykker. Kom dem i en gryde sammen med verveinne, citronsaft og vaniljestang.
  2. Varm langsomt op og kog det sammen, fjern verveinnegrenene og tilsæt sukker og kog det sammen. Hæld på skoldede glas og opbevar på køl, der er ikke tilsat konserveringsmidler..

Jeg er egentlig ikke så meget til syltetøj, og vi har nærmest aldrig syltetøj i vores køleskab. En gang eller to om året får jeg dog alligevel lyst til syltetøj. Fornylig var vi på besøg hos mine svigerforældre, hvor vi til dessert fik gammeldags kræmmerhuse med flødeskum og jordbær-rabarber syltetøj. Skær jordbær og rabarber i små stykker, og kom dem i en gryde sammen med sukker, vaniljestang og -korn. Følg opskriften på Melatinposen og efter sød evt.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Recipe: Tasty Æble/rønnebærmarmelade

Recipe: Yummy Rugbrød chip eller rug knækbrød

Recipe: Appetizing Boller med abrikos