Easiest Way to Make Appetizing Rugsurdejsboller med birkes og sesamfrø

Rugsurdejsboller med birkes og sesamfrø. Min rugsurdej blev ved med at hæve, så jeg tænkte jeg ville prøve af bage nogle rugboller uden tilsætning af gær. Min rugsurdej blev ved med at hæve, så jeg tænkte jeg ville prøve af bage nogle rugboller uden tilsætning af gær. En børnevenlig ret, som både er god middagsmad og skovtursmad.

Rugsurdejsboller med birkes og sesamfrø Drys godt med sesamfrø på bordpladen og hæld dejen ud over. Lad gerne dejen komme ud af formen selv - det kan den nemt da bøtten er smurt med olie. Sådan bager du surdejsboller med rugmel og blå birkes: Kom alle ingredienserne i en skål og ælt det længe og godt til dejen bliver glat og slipper skålens kanter. You can have Rugsurdejsboller med birkes og sesamfrø using 9 ingredients and 9 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Rugsurdejsboller med birkes og sesamfrø

  1. Prepare 1 of dl rugsurdej.
  2. It's 1 1/2 of dl vand.
  3. It's 1 spsk of flagesalt.
  4. It's 1/2 spsk of honning.
  5. Prepare 150 g of svedjerug eller anden rug.
  6. You need 100 g of manitobahvedemel.
  7. You need 2 spsk of birkes.
  8. It's 2 spsk of sesamfrø.
  9. You need of Ekstra manitobamel hvis dejen er for flydende efter hævning.

En hurtig og let opskrift på lækre laksebøffer - perfekt til sommerens salater eller grillarrangementer. Jeg laver ofte laks på denne måde, og derfor fortjener den klart at blive delt på bloggen - både grundet opskriftens lethed samt gode smag. Knæk dem i store stykker og opbevar dem i en lufttæt beholder. Bollerne kan også bages i helt almindelig ovn.

Rugsurdejsboller med birkes og sesamfrø step by step

  1. Rør alle ingredienserne på nær frøene sammen og kør dejen på røremaskinen til en ensartet dej. Dæk skålen til og lad den stå på køkkenbordet til næste morgen. Den var faktisk hævet op til dobbelt størrelse og duftede dejlig syrligt..
  2. Kom mel på køkkenbordet og hæld dejen ud. Den var meget flydende, så jeg æltede mere hvedemel i den..
  3. Da den havde fået en passende konsistens kom jeg frøene på bordet og lagde dejen ovenpå, på den måde hænger de bedre fast end hvis de drysses ovenpå..
  4. Del nu dejen i 12 boller og læg dem på en bageplade på bagefolie eller som her på en slipletbageplade med huller i..
  5. Lad dem hæve et par timer eller til du synes de ser pænt hævede ud..
  6. Bag dem ved 230 grader, varmluft og undervarme og damp hvis du har en ovn der har det program. De skal have ca.15 minutter, de må gerne blive godt brune i skorpen, så smager de bedre..
  7. Læg dem til afkøling på en rist eller en kurv. Jeg skar en igennem for at se om hævningen var i orden..
  8. Bollerne smager dejligt til morgenmad eller frokost, her med Stilton ost og havartiers med citrussyltetøj..
  9. Vekbekomme og god fornøjelse..

Se hvordan du kan hjemmebage de sprødeste boller I dag har jeg forsøgt mig med at lave rundstykker som bagerens. Runde, sprøde, med luftig krumme og birkes på toppen. Jeg brugte denne opskrift… sesamfrø sesamfrø. birkes birkes. Tilsæt salt og mel og ælt dejen smidig. Rul hver bolle meget tynd med kagerulle på et meldrysset bord og læg dem på smurte bageplader.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Recipe: Tasty Æble/rønnebærmarmelade

Recipe: Yummy Rugbrød chip eller rug knækbrød

Recipe: Appetizing Boller med abrikos